Logo – Designmanual
SoMe content – Portrætbilleder
Case
Lorenzen Advisors var en speciel kundehenvendelse, da Deborah Lorenzen er amerikaner, og har arbejdet i udlandet som rådgiver i flere år.
Nu har hun startet virksomhed i Danmark, men henvender sig stadig til internationale kunder i den finansielle sektor, heriblandt USA.
Derfor var det vigtigt, at både logo, billeder og andet grafisk materiale havde et professionelt udtryk med en ballast, der også afspejler Deborahs store faglighed.
Visuel identitet
Det er ofte essentielt at have en visuel identitet, der giver et lækkert og professionelt udtryk. Den rigtige visuelle identitet giver et godt førstehåndsindtryk, og det skal ikke underkendes, når man gerne vil tiltrække nye kunder.
Den visuelle identitet for Lorenzen Advisors skulle desuden afspejle den finansielle branche, som Deborah Lorenzen arbejder i. Det er en branche, der er præget af traditioner og tyngde. Det skulle selvfølgelig indtænkes i den visuelle identitet for Lorenzen Advisors.
Udover et nyt logo har Lorenzen Advisors fået en designmanual. Her er der en tilpasset farvepalet, valg af fonte og andre retningslinjer, der gør det enkelt at holde den røde tråd i alt materiale. Det gælder også skabeloner til indhold på sociale medier, som skaber et lækkert og ensartet udtryk, som også er afstemt med den visuelle identitet.
Deborah Lorenzen fik taget nye portrætbilleder af Creativums faste fotograf, hvor den visuelle identitet også er indtænkt. I stedet for billeder i Creativums eget fotostudio, er de taget i ét af Aalborgs nyere vartegn, nemlig Musikkens Hus. Med deres foyer som baggrund fik billederne den ønskede stemning.